Dag 20

Den här månaden

Februari - en försmak på mars (aka helvetesmånaden).

Det har varit kallt. Jag har frusit och gått från att ta på mig fleecen under jackan till att göra det igen. Jag är skandinav och lyfter först fram vädret, och det har varit kallt. Jag är glad att det inte är så mycket snö kvar. Jag har precis börjat gå ut och gå utan att ångra att jag lämnade hemmets varma vrå (soffan).

Ekonomiskt sett har det varit åt fanders. Mars kommer att bli värre. Jag fattar inte hur det ska gå ihop. Jag fattar inte hur det nästintill har funkat någorlunda den här månaden. Egentligen har det inte det. Jag har haft en enda stor klump i magen när jag har tänkt på pengar, så jag har mest tänkt på annat. Det är utifrån det ekonomiska läget i mars som jag kallar månaden helvetesmånaden.

Jag har varit tröttare än någonsin tidigare. Kanske håller jag på att bli gammal. Eller... Inte purung längre. Att kunna leva ett drägligt liv på 6 timmars sömn är liksom ett minne blott. Ge mig nio timmars sömn och jag är nöjd sen.

Vi har firat Elias, som fyllde 30. Jag har träffat Arvid för första gången någonsin och Jenny för första gången i år. Jag har spenderat mer tid på BB än jag har gjort sammanlagt tidigare, dock bara som besök till en inskriven. Sportlovet var vecka 7 och jag  n j ö t  av det. Kollade förmodligen mer på svtplay under den veckan än jag vanligtvis gör på två månader. Det var fint. Jag ska börja kolla mer på svtplay.

Två böcker har jag läst ut, båda av Paulo Coelho. Brida och 11 minuter. Japanska bildpuzzel är ett gott tidsfördriv. Likaså är brödbak. Och jo. Förra veckan planterade jag om två pelargonsticklingar, helt utan att ha koll på när man ska göra det, men de verkar överleva. Frågan är om fjolårets pelargon klarar av februari också.

Jag har blivit lite kär i Bodil Malmsten efter att ha sett henne på Skavlan. Hon är fantastisk. Jag är en ledsen person som är glad att leva, sa hon. Jag är inte en ledsen person, men bekymrad över hur jag ska få pengarna att räcka. En bekymrad person som är glad att leva, det är jag det. Och idag gick bilen igenom besiktningen.

Kommentarer
Postat av: Em

Hade DU ingen koll när du planterade om pelargonerna????? Du verkade ju värsta världsvana när du stod där och pilla i jorden!!

2011-03-02 @ 05:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0