Dag 13

Den här veckan

Kanske hade det varit vettigare att skriva det här igår när en vecka hade förflutit redan, men så blev det inte. Å andra sidan är det ett mindre kapitel i mitt livs bok som ska skrivas den här veckan. Inte för att det är storslagna planer som står på agendan, utan helt enkelt för att det är en ny vecka.

Jag gillar inte att planera, det kommer ni förstå. Tisdagsplanerna bestämdes så nyligt som för en halvtimme sedan. Max. Planer stressar mig, gör mig otrevlig. Om det är för många sådana en vecka, alltså. En eller två är helt okej. Eller tre om de bestäms dagen före. Men fullspäckade veckor månader i förväg ger mig mest ångest deluxe, så jag håller det enkelt och rätt avskalat. Tar dagen som den kommer, helt enkelt.

Måndag: Till gamla klasskompisen som jag inte har träffat sedan vi gick ut nian på ett Me&I-party. Kan konstatera att jag var den enda där som inte hade barn. Kan också avslöja att jag var där som moraliskt stöd och inte för att handla en garderob till mina ofödda telningar. Före hempartyt var det fika på stan med Sandra som var inplanerat och visst blev det av! Macka och Fanta på Café Ströget. En fin sak med dagen var att jag fick igång min telefon som har varit funktionsoduglig sedan den 10 januari.

Tisdag: Middag med Kristofer och kaffe på det. Varför det blir kaffe är för att vi ska vara hos honom. Hos mig hade det varit klurigt, eftersom jag varken har kaffebryggare, kaffepulver eller nes-kaffe. Lasagne står på menyn.

Onsdag: blank

Torsdag: blank

Fredag: blank

Lördag: En fest i det höga hårfästets tecken. Elias fyller 30 om ett par dagar. Givetvis ska detta firas. Så. Upp till Göteborg för en hemmafest hos Carro och Elias. Att vara "party" är ett måste för fröken Carro, så det är något jag kommer se till att vara. Att vara party innebär inte att vara dyngrak (det hade jag inte ställt upp på), utan mer att vara "på". Hur som helst, det här ser jag fram emot!

Söndag: Syrran och jag ska sjunga i kyrkan hemma. Jag hoppas på middag hos mamma och pappa. Tror till och med att det kan bli av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0